Het is al lang niet meer wat het was!!!

Het is er nu, achttien jaar later, echt niet beter op geworden!

Indien mogelijk en haalbaar bij voorkeur:  http://www.vitalegroente.nl

Anders, second best: (www.juiceplus.nl/+vo359392)

 

Terug (naar gewoon doen)

Terug (naar enzymen)

 

                  Slappe  hap!

De kwaliteit van onze landbouwgrond is de laatste eeuw schrikbarend afgenomen. Hoofdschuldige is vermoedelijk het gebruik van kunstmest. Dit mengsel van stikstof, fosfor en kalium zorgt weliswaar voor een snelle groei van de gewassen, maar hierdoor raken andere vitale bouwstoffen in de verdrukking. Biologische voedingsproducten komen van landbouwgrond waar geen kunstmest wordt gebruikt, maar dat is nog geen garantie dat die grond rijk is aan mineralen.

De Landbouw- en Voedingsorganisatie (FAO) van de Verenigde Naties heeft geconcludeerd dat kunstmest bijdraagt aan een ”ernstig” tekort aan mineralen.

SCHOKKEND, als U denkt Uw kinderen voldoende te voeden.

Studies tonen aan dat het gehalte vitaminen en mineralen in bonen sinds 1985 is gedaald met zestig procent, in aardappelen met zeventig procent en in appels met tachtig procent.

In 1900 bestond tarwe voor negentig procent uit eiwit, tegenwoordig  is dat nog negen procent: je zou nu dus tien sneetjes moeten eten voor dezelfde voedingstoffen die vroeger in één snee zaten.

Popeye zou nu 20 blikken spinazie moeten eten om dezelfde hoeveelheid ijzer binnen te krijgen die hij een halve eeuw geleden uit één blikje haalde.

Afname voedingswaarde voedsel:

Wat is de voedingswaarde van groente? Die vraag hadden R.A.M. Cance en L.M.Widowson in 1940 beantwoord in een studie, in opdracht van de Medical Research Counsil. In 1990 kwam dezelfde onderzoeksvraag bij hen terecht, ditmaal van het Britse Ministerie van Landbouw en Visserij en de Royal Society of Chemistry. Hieronder het verschil.

Voedingsmiddel:                                                is het  verschil t.o.v. 1940:

Aardappelen                                                         75 % minder calcium

                                                                              45 % minder ijzer

                                                                         47 % minder koper

                                                                         30 % minder magnesium

Bosui                                                                    74 % minder calcium

Broccoli(gekookt)                                           46 % minder ijzer

                                                                         75 % minder koper

Koolraap                                                          71 % minder ijzer

Spinazie (gekookt)                                             60 % minder koper

Waterkers                                                         93 % minder koper

Wortelen                                                          48 % minder calcium

                                                                         75 % minder magnesium

Bron: What Doctors don’t tell you. Dec.2002

In 1 9 9 0,

“fris” drank youtube.